Dag 3: Phoenix/Tucson

12 november 2012

Phoenix- Catalina SP- Pima Air & Space Museum- Saguaro NP East- Tucson:

CACTUS1                                                                        PIMA

Wakker om 3u20. We blijven nog wat liggen, maar kunnen toch niet meer slapen. We ontbijten weer bij Dennys en vertrekken naar Catalina SP.Hier doen we de hike naar de Romero Pools. De afstand van deze hike geeft men aan als 2,8 mile (enkel), maar wij denken dat hij toch wat langer is. Het is een mooie wandeling tussen veel saguaro’s, met mooie uitzichten op de met cactussen begroeide bergen en uitzichten op verschillende dalen.

roRO1RO2RO4RO5RO3RO6RO7RO9RO8

Het is een redelijke klim met op sommige plaatsen moeilijke ondergrond.

RO12

Na 1u45 komen we bij de Romero Pools. Dit zijn vijvertjes tussen de rotsen, zelfs nu, op het einde van de zomer, staat hier nog water in. En als je weet dat we hier op één van de warmste plaatsen van de VS zijn, toch verwonderlijk.

rom1

rom2

Het hoogteverschil dat je moet overbruggen om bij de pools te komen, is 980 ft. (bijna 300 m). We eten een graanreep bij de plassen, rusten wat en beginnen aan de terugweg. Hier doen we 1u5 min. over. Het is stevig dalen. Als we terug aan de auto zijn, hebben we alweer honger. We halen dan maar in de supermarkt 3 verse pastaslaatjes.

Dan rijden we door naar het Pima Air & Space museum in Tucson.

Hier staan allemaal afgedankte vliegtuigen, helicopters, gevechtsvliegtuigen, airforce 1′s. Na zo’n 1,5 u hebben we het hier gezien.

pim pim1 pim2 pim3 pim4 pim5 pim6 pim7 pim8 pim9 pim11 pim12

Dan rijden we verder naar Saguaro NP East. In Saguaro West zijn we ooit al eens geweest. In het NP kopen we een national parks pass en een magneet. We doen de scenic drive van 8 mile, en stoppen onderweg voor een kort hikeje van 3,3 km heen en terug. We zien op het trail veel konijnen, maar hoopten op een stinkdier. Maar geen gezien. Jammer!

k

De cactussen en wandelmogelijkheden zijn in Saguaro East toch wel minder indrukwekkend, vinden wij, dan in Saguaro West.

Tegen 17u zijn we in ons hotel, een Ramada Inn in Tucson. Ziet er heel goed uit! We gaan in de buurt eten bij een Mexicaan. Lekker! Nadien naar de kamer, NBA zien op TV. Slapen om 22u.