Dag 43: 4/08: Green River –> Moab

Op om 7.15u. Ontbijt met cakejes en cornflakes en zo op ons kamer. We rijden naar Canyonlands, het Island in the Sky deel voor een paar heel korte hikejes en uitzichten. De mooiste zijn: Shafer Canyon Overlook, Grandview Point en Grand Mesa Arch.

Het Schafer trail is een 4×4 trail, ziet er heel spectaculair uit, maar is niet voor ons. Wij zijn veel te bang om daar vast te zitten of dat er iets aan de auto komt en eigenlijk mag je niet rijden op ongeasfalteerde wegen van de verhuurmaatschappij. Law abiding citizens als we zijn, doen we dat dan ook niet. Tenzij voor een heel kort stukje dan…

Schafer canyon overlook:

$1 $2 $3

Grandview point is een korte wandeling van 3.2 km naar een mooi uitkijkpunt. Het lijkt een beetje op een canyon in een canyon met rotspilaren in.

Grandview point:

$5

Een ander mooi viewpoint is Green River Overlook. Van hier heb je een mooi uitzicht op de canyon en de rivier:

$6

Grand Mesa Arch wordt aanzien als één van de mooiste zichten van Canyonlands en het is ook echt knap, ware het niet dat er 50 man rondhangt en in de boogopening blijft zitten. Sommigen vinden het ook nodig om op de boog te lopen.

$7

Tegen de middag hebben we hier alles gezien wat we wilden zien en we rijden naar Moab. We halen in de supermarkt een lekkere salade van de saladbar. Daarna rijden we terug naar Arches.

$20

We doen eerst de hike van Wall Street, heel indrukwekkend, zo stelt een mens zich de ‘far west’ voor. Dit is een korte wandeling van 3.2 km heen en terug met een kort, pittig klimmetje net voor je terug aan de parking komt.

$9 $10 $11

3 gossips (3 roddeltantes):

$12

Een paar kleine diertjes:

$15 $4

Ondertussen is het bijna 15.30u.

We gaan nu naar Delicate Arch. Deze rotsboog is zo’n beetje het symbool van Utah en staat ook op veel Utah nummerplaten. Vorige keer, een kleine 10 jaar geleden, vond ik dit best een zware hike. Hij is 4.8 km heen en terug, nergens schaduw en begint met een zeer pittige klim. Deze keer gaat de wandeling bijna vanzelf. Zijn nu ook veel beter in vorm dan toen.

Stevig bergop naar Delicate Arch:

$13

Het zicht op de boog is fantastisch, je kunt zo dicht bij komen dat je hem kan aanraken. Velen willen dan ook een foto van zichzelf onder de boog. Irritant voor de tientallen anderen die gewoon foto’s willen maken en zinloos want de boog is zo groot dat, of je zelf bijna niet te zien bent als je de boog helemaal op de foto wilt, of de boog staat er maar half op.

Delicate Arch:

$14

In 1u40 zijn we naar Delicate Arch en terug gestapt, wat een verschil met vorige keer, toen we in de felle zon moesten rusten omdat ik even niet meer verder kon. Grappig hoe anders je een wandeling kan ervaren. Vorige keer was ik ook een beetje bang net voor de boog. Daar loop je een klein stukje langs de afgrond, nu leek deze afgrond helemaal niet zo diep en het padje niet zo smal… Toen waren we nog geen ervaren wandelaars, ik durf nu te zeggen dat we dat wel zijn.

Er is voorbij de parking voor Delicate Arch nog een viewpoint voor Delicate Arch (1 upper en 1 lower) voor wie de wandeling naar de boog niet ziet zitten. Als je de eigenlijke wandeling gedaan hebt, stellen deze viewpoints weinig voor.

Dan rijden we naar The Windows, dit is een wandeling naar de noord en zuid boog (lijkt meer op een oog) en naar Turret Arch. De 3 bogen zijn indrukwekkend, vooral noord window is  mooi, maar ook hier zitten weer heel veel mensen in de boogopening. Dat maakt het moeilijk om een goede foto te nemen. Ik begrijp niet waarom de national park service hier geen hekken zet. Dat zou de boog en de ondergrond veel meer beschermen…

North en South Window:

$17

Turret Arch:

$16

Een beetje hier voorbij heb je Double Arch. Weer heel indrukwekkend, weer heel veel volk in de bogen.

$18

Ondertussen is het 18.30u, we hebben honger en verlaten het park. We gaan douchen en eten in La Hacienda, een Mexicaans restaurant vlak naast de Inca Inn, ons hotel in Moab. Nadien kijken we nog wat tv en gaan slapen om 23u.

Advertenties
Categorieën: Reisverslagen | 2 reacties

Berichtnavigatie

2 gedachten over “Dag 43: 4/08: Green River –> Moab

1. Hallo,
    Ik lees al weer enige tijd mee met jullie verslag. Wat een prachtige reis zeg! Een zoveel leuke wandeltips! Bij jullie verhaal over Dinosaur NP kwamen weer leuke herinneringen aan onze reis in september 2011 naar boven. Wij hebben toen ook de Harpers Corner Road gereden en de wandeling aan het einde van deze weg gedaan. Een ook wij vonden Dinosaur een zwaar onderschat park. Misschien wel beter zo, want hier heb je dus nog niet van die hordes mensen, die voortdurend je foto’s staan te verpesten.
    Bij Delicate Arch hadden we dat probleem trouwens niet. Daar waren we namelijk in de maand november 2000 en het was dus betrekkelijk rustig. Toch hebben wij maar één foto van dichtbij, want aangekomen bij Delicate Arch was onze film vol en de nieuwe rolletjes lagen beneden in de auto! Vandaar dat ik wel blij was met de uitkijkpunten beneden bij de parking, al moest ik daar wel behoorlijk inzoomen.
    Nog even een vraagje, gewoon omdat ik nieuwsgierig en ook wel een beetje jaloers ben: Hoe komen jullie aan zoveel vakantiedagen? Als ik me goed herinner zijn jullie dit jaar al in Namibië, Turkije en nu de VS geweest.

• Hallo Franziska,
      Leuk dat je meeleest! Ja, filmrolletjes vol, dan is het digitale tijdperk toch gemakkelijk he. Wij komen aan die vakantiedagen door het systeem van tijdskrediet in België.