Dag 40: 01/08: Cody –> Vernal

Op om 7u. Ontbijt in Granny’s, naast ons hotel. Dan rijden we naar Flaming Gorge National Recreational Area. Onderweg rijden we door de Wind River Canyon, ziet er woest uit, maar heel knap.

p2 p1 p

Als we bijna in Flaming Gorge zijn, loopt er plots een wijfjeseland in de berm vlak naast onze auto. Wat een raar zicht! En zeker hier, dat hadden we niet verwacht! In Maine en New Brunswick zijn we elke dag op zoek gegaan naar elanden, maar niks. En nu juist voor de Wyoming/ Utah grens een MOOSE!

p3

Een beetje verder is Flaming Gorge.

p4

Hier heb je een aantal heel mooie uitkijkpunten, van waar je meer dan 500 m m in de diepte kijkt. We blijven hier maar even, want er staat heel veel wind en het begint te regenen.

p5

We zijn nu niet meer zo ver van Vernal. We gaan eten in een Golden Corral en als we terug buiten komen, schijnt de zon.

We gaan de scenic route in Dinousaur National Monument rijden. Ziet er heel knap uit.

p7

De rivier die je hier ziet, is de Green River.

p8 p9 p10 p11

Toch ook nog wat wildlife:

p6

Dinosaur loopt over 2 staten: Utah en Colorado. Wij zijn in Utah, maar als we op de brochures van de National Park service kijken, denken we dat de Colorado kant enorm knap is. Normaal was Colorado voor een andere keer, maar in principe hebben we nog 1 dag extra… We staan wat te discussiëren aan een uitkijkpunt. Gisteren hebben we onze plannen al veranderd voor de volgende dagen, nu, na het zien van Dinosaur veranderen we nog maar eens. Dinosaur NM lijkt echt iets voor ons: desert/canyonhiking. Na een aantal uitkijkpunten rijden we terug. We gaan naar de supermarkt voor hike-gerief (lees: eten) voor morgen. Dinosaur we komen eraan!