Dag 4: 26/06: Seekonk –> Portsmouth (New Hampshire)

Op om 5u30. Vandaag rijden we naar Cape Cod. Hier zijn we nog nooit geweest. Cape Cod is een schiereiland van Massachusetts, grotendeels residentiëel. Er zijn een paar leuke stadjes: Sandwich, Hyannis en Provincetown. Sandwich ligt in het begin van Cape Cod, hier konden we moeilijk de zee bereiken, en zijn we vlug doorgereden.

In Hyannis wandelen we wat rond de haven en gaan eens kijken naar het JFK Memorial. Het ligt aan het strand, met veel kleine bootjes. Hyannis wordt door veel mensen gebruikt om de ferry te nemen naar Nantucket.

Het haventje:

ccd2 ccd3

JFK memorial:

ccd ccd1

Provincetown ligt op het uiteinde van Cape Cod en is heel toeristisch. Er is heel veel volk, er zijn veel souvernirwinkeltjes, een uitkijktoren en veel whalewatching. Wij laten het walvisvaren passeren, want we doen later een poging in Canada om walvissen te zien. We lopen wat door de straatjes en gaan even naar het strand naar Racepoint. Dit is een vrij breed zandstrand. Als we op het zand zitten, duikt er plots op zo’n 5m voor onze neus in het water een zeehond op. Natuurlijk het fototoestel niet bij de hand en dus spijtig genoeg geen foto. We blijven hier een klein uurtje.

ccd4 ccd5 ccd6

Dan rijden we door, bestemming Boston. Dit is zo’n 3u rijden. In de buurt van Boston is er ongelooflijk veel file en het begint dan ook nog eens te regenen. Rond 17u komen we daar aan. Ons laatste bezoek hier dateert van 2000. Dat is dus al eventjes geleden. Boston is een leuke stad en lijkt ook leuk om te wonen. Er zijn veel winkels, veel parkjes met vijvers, ferry’s, hoge gebouwen,… We hebben maar een paar uurtjes om hier rond te lopen (Boston was eigenlijk niet gepland). Maar we komen hier zeker nog eens terug.

ccd10 ccd12 ccd9 ccd14 ccd13 ccd7

Hier binnen is een reusachtige foodcourt:

ccd8 ccd11

Om 19u al verlaten we de stad, we hebben geen overnachting geboekt voor vanavond. We willen graag tot in Portsmouth (New Hampshire) rijden en daar slapen. We vragen een kamer in 2 hotels, beiden uitverkocht, uiteindelijk komen we in Anchorage Inn in Portsmouth terecht, in een heel mooie kamer voor 89$, met AAA. Slapen om 22u15.

Advertenties
Categorieën: Reisverslagen | 1 reactie

Berichtnavigatie

Een gedachte over “Dag 4: 26/06: Seekonk –> Portsmouth (New Hampshire)

1. Reny (AA forum)

Ja, Boston vonden wij ook zo leuk en in die foodcourt hebben wij ook gegeten:)