Dag 2: 24/06: Newburgh –> Connecticut

Dit wordt grotendeels een wandel (hike) reis. Bij elke wandeling zal dan ook de afstand (heen en terug), hoogteverschil en duur vermeld staan.

Vandaag binnen we eraan.

Om 4u30 zijn we al uit de veren. Eerst ontbijten in Dennys en dan rijden we naar Mount Riga SP. Hier doen we de wandeling naar Bear Mountain, afstand: net onder de 11 km, via het Under the Mountain Trail en Paradise Lane. Dit zou een mooie hike moeten zijn, op internet spreekt men van de mooiste van Connecticut. Dat belooft dus!

Het eerste deel van de hike is goed te doen, wel wat slijkerig en heel veel mugjes. (We moeten nog muggenspray kopen)

bm5

We lopen bijna ganse tijd door de bossen, en daar staan heel veel struiken met mooie witte bloemetjes.

bm1

bm2

bm4

Dit trail is een deel van het Appalachian trail, dat zo’n 3500 km lang is (maar dat is niet voor vandaag). Vooral het laatste deel is serieus steil. Als we op de top van Bear Mountain zijn, hebben we pas voor het eerst een uitzicht. Niet slecht, maar we hebben al beter gezien. Er hangt een soort haze (waas) over de bergen en het uitzicht is niet heel helder.

bm3

Het is wel warm, zo’n 33°C. Onderweg zien we 2 slangen, eekhoorntjes, chipmunks en kikkers.  Met deze slang hadden we al direct een ‘close call’.

bm6

Duur van de wandeling: 3,5u.

Omdat we nog geen muggenspray hebben, hebben we wel al een hoop muggenbeten, zelfs ik die anders nooit gestoken word, heb er 14, dus dan zwijgen we maar over Mano, want die is voor die beestjes altijd een lekker hapje…

’s Middags brengen we een bezoekje aan de Mc Donalds.

Nadien rijden we verder naar de Hanging Hills of Meriden. Hier doen we de wandeling naar Castle Craig, een stenen uitkijktoren op een berg. Van hier heb je een uitzicht op Connecticut en op Mine Island. Deze wandeling is niet zo zwaar, afstand: 5,6km hoogteverschil: 300m. Duur: 2,5u

Het pad:

cra cra1

Uitzicht van op de toren:

cra2

Mine Island:

cra3

Kabouterhuisjes:

cra4

Nadien nog even naar een outlet in de buurt geweest en dan gaan slapen om 20u15.